luni, 5 octombrie 2015

Amanta Lui Freud - Karen Mack, Jennifer Kaufman






Categoria: Literatura Universala
Editura: RAO
Nr. pagini: 315

 
Romanul ne duce în capitala Austriei, Viena, în 1895.  Deși  Viena   la sfârșitul secolului al IXX lea, este caracterizat ca un oraș progresiv,   soarta femeilor este  încă legată de cea a bărbaților, mai ales prin căsătorie ca singura opțiune  pentru a avea o viață morală ,etică și fără prihană
Minna Bernays este o fată cu o educație excelentă, dar  este disperată după ce a fost concediată de la ultimul ei loc de muncă. Pentru a scăpa de  presiunile sociale, Minna  caută refugiu în brațele surorii ei, Martha. Cu toate acestea, Martha trebuie să se ocupe mai întâi de propriile ei probleme: șase copii și perioadele de absență  ale soțului ei, nimeni altul decât Sigmund Freud.
La acea vreme, Sigmund Freud a fost atacat pentru teoriile sale scandaloase, cele mai multe dintre ele legate de sexualitate. Martha, fiica și nepoata de rabin ,simte o respingere feroce față de  învestigațiile soțului ei. Minna, cu toate acestea, este fascinată.
"Amanta lui Freud" prezintă un adevărat triunghi amoros, în care Minna reprezintă tot ceea ce Martha nu a reușit să fie.  Ea este intelectualul curios și pasionat, ceva care, fără îndoială, a stârnit interesul, și, probabil, dorința lui Sigmund Freud. Cei doi incep o relatie intelectuală, nevinovată la început, dar, treptat, începe să îi absoarbă iremediabil.
Într-un fel, acest triunghi amoros între Sigmund Freud, soția și cumnata lui, reprezintă lupta dintre bărbați și femei împotriva voinței lor.
"Amanta lui Freud" încearcă să creioneze o poveste în spatele zvonurilor despre  relația lui Sigmund Freud cu Minna Bernays, cumnata lui . Nimic nu a fost confirmat, dar cartea a fost bine scrisă. M-am trezit implicată în povestea acestei familii. Nu cunosc opera lui Freud (auzit doar niște teorii, nu am citit niciodată nimic), dar unele lucruri sunt menționate în carte. Am fost impresionată de drama și situația celor două surori.
 Cartea nu este axată pe povestea de  dragoste. Există scene romantice, dar romanul se concentrează mai mult asupra situației și repercusiunile acesteia. Se pune accent pe  structura psihologică a personajelor
Tot ce știm sigur despre aceasta relatie este ca Sigmund Freud a găsit în Minna Bernays unul dintre cei mai buni prieteni intelectuali. Dacă această afinitate a devenit o relație mai apropiată, și într-adevăr illicită, este ceva ce biografii au  specula mult  despre Sigmund Freud,  fără să găsească nimic, doar presupuneri și speculații.
Concluzia: Cele peste 300 de pagini pot fi citite rapid, pentru că lectura curge în mod placut și captivează cititorul. Un roman extrem de interesant care îți trezește dorința  să citești până la ora  03:00 dimineață, chiar dacă la serviciu trebuie să ajungi  la ora 08:00 a doua zi!

4 comentarii:

  1. Superbă recenzia. De ceva vreme vreau să citesc acest roman. Nu știu dacă ți-am mai zis, dar îmi plac triunghiurile amoroase! :)) Asta în defavoarea siropelilor light! Clar am s-o citesc. Mulțumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc .
      Nu mi-ai zis despre triunghiuri, e prima data când dezvalui chestia asta :)) . Eu nu aveam nici un plan sa o citesc, asa s-a nimerit sa fie. O carte cu un numar mic de pagini, care se citeste repede .

      Ștergere
  2. Superba recenzie. Zilele trecute ma aflam intr-un supermarket si ma plimbam pe la raftul cu carti. Aceasta este cartea pe care mi-am propus sa o cumpar. Ma bucur ca i-ai facut o recenzie.te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc ! Si eu am observat-o prin magazine .... am vrut sa o cumpar.... am amanat si...am ajuns sa o citesc in formar ebook .:)) Este o carte usoara,cu un nr. mic de pagini si care mi-a placut mult.
      te imbratisez!

      Ștergere