sâmbătă, 26 martie 2016

Ugly love. Despre fata urata a iubirii - Colleen Hoover



Bună ziua , dragi cititori, încă o săptămână a alunecat departe, și , ca în fiecare săptămână  am revenit cu impresiile mele despre o carte frumoasă. Astăzi voi vorbi despre  "Ugly Love" noul roman  al scriitoarei Colleen Hoover, autor pe care o iubesc pentru poveștile sale dramatice și teribil  de romantice, cu toate că de data aceasta părăsește lumea adolescenților pentru cea a  adulților, dar face acest lucru cu pricepere și fără vulgaritate . Un alt roman care atinge corzile sufletului.



An aparitie: ianuarie 2016
Autor: Colleen Hoover
Categoria: Literatura Universala
Colectie: EpicLove
Editura: EPICA
Nr. pagini: 347


Aș putea descrie "Ugly love" ca o poveste complicată, un basm modern; pentru că, așa cum sugerează titlu, în dragoste perfecțiunea nu există: există în oameni, nu există în modul cum ne îndrăgostim, sau de cine. Este "un pariu". Aproape o loterie. Un salt de credință.
Povestea spusă de Hoover este  cea a lui Tate Collins, o fată care decide să facă o schimbare în viața sa și  se mută în apartamentul fratelui său Corbin , care lucrează ca pilot al unei companii aeriene, o profesie comună pentru mulți dintre locuitorii clădirii de apartamente. Între timp Tate, de asemenea, caută să lucreze ca asistentă medicală. La sosirea ei în casa fratelui său, îl întâlnește pe  Miles Archer, pilot și prieten al  lui Corbin, lesinat la ușa noului său apartament. Tate va descoperi în curând că Miles nu este un tip căruia îi place să vorbească despre el însuși, un om care nu dorește să stabilească legături, deoare este un om care și-a pierdut speranța și capacitatea de a se îndrăgosti. Miles, solitar și morocănos , dar la fel de atractiv, reușește să o  intrige pe Tate , care nu poate rămâne indiferentă. Tate este atrasă de Miles aproape instantaneu, astfel încât atunci când se dovedește că Miles simte același lucru, decid să înceapă o relație pur sexuală. În ciuda acordului lor, Tate simte ceva mai mult pentru Miles, deși el nu simte același lucru.
Colleen Hoover ne oferă o altă frumoasă poveste de dragoste, cu două personaje adulte mistuite de focul pasiunii. Există mai multe scene fierbinți descrise , fără nici o vulgaritate. Colleen Hoover nu este un autor erotic. Singurul lucru care m-a făcut să strâmb puțin din  nas este faptul că povestea se învârte cam mult în jurul celor două personaje principale și relația lor. Mi - ar fi plăcut mai multe informații despre prietenii lor, obiceiurile pe care le au pentru că totul se petrece în interiorul clădirii în care ei trăiesc, cu unele aspecte minuscule afară. Mi-ar fi placut, de asemenea, mai multe detalii cu privire la personajul principal feminin, Tate. Este adevărat că este o persoană obișnuită cu o viață obișnuită, dar Hoover ar fi putut "îmbogăți" partea ei, probabil, cu câteva scene din acest colegiu celebru  unde este masterandă sau locul unde lucrează , în loc să se concentreze doar pe scenele de  sex fierbinte cu Miles.  Sunt sigură că o profunzime mai mare a personajelor și setării acțiunii ar fi făcut totul mai interesant. Nu că povestea este plictisitoare , ci se concentrează pe bunele relații dintre cei doi protagoniști și orice altceva am ratat.
 Relația dintre personaje este pasionată, intensă, frumoasă și urâtă în același timp. Îmi place cuplul , dar rareori vezi că ceva atat de rău poate face totuși și bine , dar asta a fost, cred, ceea ce i-a făcut  pe ei speciali. Sinopsis-ul poveștii  este un pic înșelător. Din sinopsis am dedus că Tate nu dorește o relatie , dar , practic , la scurt timp după întâlnirea cu Miles, simte că i-ar ar fi greu să renunțe la relația  lor. Nu e o plângere doar o clarificare pentru cei care nu cunosc istoria.
"Ugly Love" de  Colleen Hoover are o structură foarte interesantă: capitolele din punctul de vedere al lui Tate, alternează cu cele care explorează mintea și sentimentele lui Miles șase ani mai devreme. Inutil să mai spunem că capitolele narate de Miles sunt favoritele mele: m-au ajutat să  îl înțeleg pe Miles, un băiat care experimentează pentru prima dată splendoarea iubirii adevărate și curată pentru Rachel, o colegă de școală .
Să aflu  ce îl determină pe Archer să refuze dragostea cu încăpățânare, s-a transformat dintr - o călătorie fascinantă prin gândurile sale cele mai profunde într -o așteptare  tensionată a acelui eveniment traumatizant, care îl va marca profund.
Personajul meu preferat este Cap, un octogenar, care lucrează  ca liftier în blocul  zgârie-nori în care trăiesc personajele principale . Ar putea părea ciudată la prima vedere, această afirmație a mea, dar eu vă asigur că îl veți simpatiza pe Cap, bătrânul care ascultă izbucnirile luiTate și pe cele ale Miles (chiar dacă am citit doar pe cele ale lui  Tate),  pentru înțelepciunea lui, tăcerile sale, povestirile lui   și , în general prezența sa . Cap pare să posede cunoștințe infinite și o dulceață, care calmează , chiar și în cele mai întunecate momente. Când am citit părțile repetitive între Tate și Cap în lift și dialogurile lor, am simțit un sentiment de bunătate , care pătrunde prin mine, și afecțiune necondiționată pentru octogenar care i-a alinat  prin  cuvintele sale. Este uimitor cum Hoover a reușit să caracterizeze atâ de bine un personaj aparent nesemnificativ cum este Cap ...
  Poate vi se pare o poveste banală despre sex si prietenie, dar este mult mai mult decât atât. Este o poveste despre puterea iubirii care construiește, dar poate și distruge, despre generozitate, perseverență și curaj, genul care stârnește principile și emoțiile noastre, arătându-ne că viața nu este numai bună sau numai rea. Această carte m-a făcut să mă gândesc, de asemenea, la filosofia individualistă pe care  noi o propovăduim astăzi, că ar trebui să intra într-o relație numai dacă putem oferi și primi exact cât oferim; cartea ne arată că, uneori, o persoană care oferă mai mult decât primește, reușește să găsească fericirea.
Concluzia: Colleen Hoover este unul dintre autorii mei preferați. Am descoperit mai multe romane ale acestei autoare care au fost traduse în limba română: dintre acestea, am iubit Hopeless , care este unul dintre romanele mele preferate. Sunt mereu cucerită de scrierile sale  care prezintă situații cu totul neașteptate. Niciodată nu mă dezamăgește. Cu toate acestea , temele nu sunt întotdeauna originale , dar acesta este stilul său , care face diferența: personajele întotdeauna duiose, eroine puternice cu reacții foarte reale. Ea exploatează relațiile umane prin analizarea lor și de aceea ne face să trăim cu personajele sale o întreagă gamă de sentimente, care trec cu ușurință de la râs până la lacrimi. Ea ne  duce într-o altă lume și , deși romanele sale au aproape întotdeauna o notă tristă, dramatică, de multe ori întâlnim situații neașteptate , dar întotdeauna bine prezentate. Acest lucru se întâmplă și cu  acest roman sublim și dureros. Și, deși epilogul era de așteptat,am vibrat până la ultimele rânduri, și am trăit un moment destul de emoțional.
 O frumoasa poveste de dragoste care nu trebuie ratată !!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu