sâmbătă, 3 iunie 2017

Logodnica ducelui - Julia Quinn





An aparitie: 2016
Autor: Julia Quinn
Categoria: Literatura Universala
Editura: MIRON
Nr. pagini: 366



Julia Quinn este unul dintre scriitorii mei preferați de romane istorice. Am citit mai multe cărți ale acestei autoare și mi-au placut mult. Ea scrie povestiri simple, nimic complicat cu personaje duioase, care la sfârșitul lecturii te lasă cu un zâmbet pe fața Mărturisesc că îmi place clișeul cu bărbații nobili care cunosc toate acele reguli ale societății și modul în care le place să le încalce în mod sistematic. Îmi place romantismul, atmosfera și descrierile istorice desigur interesante, condimentate cu un pic de umor. 
 Așa cum am spus de multe ori, îmi plac cărțile istorice setate în perioada regenței din Anglia (1811-1820) când Prințul George al IV lea a condus în numele tatălui său, George al III lea, care a fost incapabil mental. În cele din urmă, această parte a istoriei Marii Britanii (împreună cu cea victoriană) este favorita mea, și, prin urmare, citesc aproape  întotdeauna tot ce îmi cade în mâna  despre acel moment.
Logodnica Ducelui” spune povestea Ameliei, o fată dintr-o familie de rang înalt, care este logodită  încă din leagăn cu moștenitorul ducatului Wyndham. Deși tânăra este pregătită pentru o căsătorie fără dragoste, ducele nu pare să o observe și nu dorește să stabilească data nuntii. Până într-o zi când Amelia decide să înceapă să fie ea însăși cu ducele, în loc să urmeze regulile pe care o femeie ar trebui le urmeze când se întâlnesc. Din acel moment,  între Thomas și Amelia incepe să se înfiripe o relație de prietenie și ceva mai mult. Dar, în timp ce relația dintre ei avansează  în cele din urmă  spre căsătorie, se întâmplă ceva care pune în discuție titlul lui Thomas: nu este  Ducele de Wyndham și Amelia nu este mireasa lui.
Thomas la început este eroul clasic: rece, folosește ironia să se izoleze și să creeze un spațiu în jurul lui, în care să respire; își ignoră complet logodnica, până într-o zi când el își dă seama că ea, de asemenea, este o ființă umană. Am simpatizat cu Thomas din primul moment. Omul pare că ducă întreaga lume în spate. Și când a apărut pericolul de a nu mai fi Ducele de Wyndham, ci numai dl Cavendish inima mea a suferit pentru el. Uneori, am simțit dorința de a-l alina, de ai face toate temerile  să dispară. Și Thomas este întotdeauna atât de loial și atât de corect, chiar și atunci când aceasta ar avea toate motivele să nu fie.
A fost grozav să văd creșterea și maturizarea Ameliei. Aceasta, încă de copil, a fost în imposibilitatea de a alege pentru ea înșiși și forțată să se adapteze la ceea ce alții au decis pentru ea, până într-o zi când decide să hotărască singură ce îi place. Evident, din acest punct se dezvoltă povestea de dragoste.
 Adăugăm, pentru Thomas, problema legitimității titlului și riscul de a pierde nu numai titlul de Duce, ci practic tot ceea ce a fost de la naștere. Thomas, prin urmare, trebuie să se redescopere: dezbrăcat de hainele de duce, ce a mai rămas? Cine este Thomas? La sfârșitul romanului nu avem doar povestea de dragoste dintre cei doi, pentru că descoperim două personaje capabile să înfrunte toate greutățile pe care viața le scoate în calea lor. Rezultatul final este ceva mai mult decât romantismul clasic, dar reușește să păstreze aceeași lumină și spirit romantic. Și, după cum este tradiția în multe dintre aceste romane protagonistul are păr negru și ochi albaștri. Și eu nu pot rezista la această combinație. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu