vineri, 9 februarie 2018

Fata din coșmaruri - Kendare Blake



An aparitie: 2017
Autor: Kendare Blake
Categoria: Literatura Universala
Colectie: Leda Edge
Editura: LEDA
Nr. pagini: 320

"Anna în veșmânt de sânge", mi-a plăcut foarte mult. Am apreciat povestea originală, personajele foarte bine caracterizate, lipsa scenelor dulci și vocea realistă a protagonistului masculin, Cas. Asă ca asteptam cu nerăbdarea să citesc acest nou capitol al duologiei, deși mi-a fost frica că aș putea fi dezamagită.
 Nu ar fi trebuit să mă gândesc la asta! Deși atmosfera este mai întunecată decât în prima carte și acțiunea ceva mai lentă, "Fata din cosmaruri " doar confirmă opinia mea despre acest scriitor, într-adevăr foarte bună.
 Găsim pe eroul nostru, Cas, la șase luni după evenimentele din volumul 1. Din păcate, tânărul nu o poate uita pe Anna, fantoma pe care a întâlnit-o și care s-a sacrificat pentru a îi salva viața. Atunci când Anna îi apare, torturată, în coșmarurile și viziunile sale, are doar o idee în mintea sa: să o salveze la rândul lui.
În timp ce Cas "plânge" pentru dragostea lui pierdută, relația dintre Carmel și Thomas se complică. Ei sunt diferiți unul de celălalt, iar Carmel rezistă cu greu în acest univers populat de fantome.
Mi-am dorit foarte mult să mă reîntâlnesc cu acest trio inseparabil și uimitor format din Cas, Carmel și Thomas. Sunt trei personaje plăcute de urmat, trei personaje întotdeauna gata să începă o nouă vânătoare de fantome (sau aproape). În acest volum, Carmel și Thomas continuă să-l susțină pe Cas, chiar și atunci când băiatul încearcă să salveze o fată moartă ...
Bântuit de Anna, Cas nu este bine și atmosfera este grea de la primele capitole. Anna s-a întors? Sau are halucinații? Limita dintre iluzie și realitate pare foarte slabă. Anna a părăsit permanent lumea vie sau s-a întors din iad? Cas nu mai știe. Mai are încă o certitudine: indiferent de soarta lui, trebuie să o găsească pe Anna. Nu contează dacă el trebuie să se confrunte cu forțele unei alte lumi. Nu se teme (bine, poate, puțin). Fără să se gândească prea mult la consecințe, se îmbarcă într-o aventură periculoasă și niciodată nu își pierde din vedere scopul.
Anna este întotdeauna omniprezentă în poveste. În volumul 1, misiunea lui Cas a fost să o "elibereze", să o ucidă pentru totdeauna. Și de data aceasta, este încă "liberă", dar puțin diferit, deoarece este blocată într-o lume care poate fi descrisă ca iad. Și Cas nu suportă să o știe atât de torturată și de suferindă.
A doua parte a romanului este foarte diferită, mai captivantă, mai intensă și mi-au plăcut foarte mult schimbările din poveste. Schimbăm decorul. Schimbăm ritmul. Sunt câteva descoperiri foarte interesante despre rolul său de vânător de fantome.
Stiloul autoarei nu-și pierde farmecul nici cu aceste noi aventuri, iar momentele în care oroarea este în prim plan, îi permite să strălucească. Fiecare descriere a fost din nou subiectul unui adevărat film de groază în care mi-am plăcut să mă scufund. În plus, sub acest decor îngrozitor se ascunde un thriller în care mitologia prezentată se extinde. Am fost surprinsă de uriașele revelații făcute de Kendare Blake, care schimba complet tonul operei sale. Între diverse întâmplări și secte descoperim noi personaje extrem de atrăgătoare precum Jestine. Acest personaj antagonist este plin de mister și mi-a plăcut cu adevărat să îl descopăr.
"Fata din coșmaruri " încheie povestea Annei și a lui Cas, deși nu vreau să vorbesc despre sfârșit. Chiar nu vreau. Eu doar vă spun că a fost neașteptat și absolut perfect. Conține emoție, aventură, suspans, scene locuri noi și umor. Desigur, voi continua să urmăresc acest scriitor!

Alte  recenzii care te-ar putea interesa:
Dacă v-a atras atenția acest volum și doriți să-l citiți, îl puteți achiziționa de pe site-ul Editurii Corint Mulțumesc grupului editorial Corint pentru  pentru acest exemplar și pentru tot sprijinul acordat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu